پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3210
-
الف
+

آغاز به کار هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر را مقوم فرهنگ دانست و بر لزوم توجه به داشته‌های فرهنگی و ملی‌مان در این هنر تاکید کرد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر را مقوم فرهنگ دانست و بر لزوم توجه به داشته‌های فرهنگی و ملی‌مان در این هنر تاکید کرد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری فارس، علی مرداخانی در آیین افتتاحیه ششمین سمینار نمایش‌های آیینی و سنتی به اهمیت تئاتر در مقوله فرهنگ اشاره کرد و گفت: در این سال ها راهبرد اصلی ما این بوده که بتوانیم معرفتی عمومی نسبت به تئاتر ایجاد کنیم و فضای موجود و رشد کمی و کیفی نمایش های روی صحنه نیز نشان می دهد تئاتر ما از حالت کلوپی بودن بیرون آمده و با کمیت و کیفیت قابل ملاحظه آن رو به رو هستیم به طوری که در حال حاضر شبانه 118 نمایش در تهران روی صحنه می رود.

او در این سخنرانی به لزوم به صحنه رفتن نمایش‌های ایرانی اشاره کرد. او ادامه داد: در کشورمان دستمایه های اصیلی داریم که در وهله نخست باید خودمان آنها را باور کنیم و در مرحله بعدی بتوانیم آنها را به دیگران معرفی کنیم تا اگر هنرمندی از خارج از کشور به ایران آمد و خواستار دیدن یک نمایش ایرانی بود، بتوانیم کاری در خور را به او نشان دهیم.

سپس داوود فتحعلی بیگی دبیر جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در سخنانی گفت: خوشحالم بذر این جشنواره که در سال 68 با 12 نمایش آن را کاشتیم، به مرحله ای رسیده که امروز نزدیک به 550 اثر متقاضی شرکت در بخش های گوناگون جشنواره هستند.

او با ابراز خرسندی از رشد کمی و کیفی آثار شرکت کننه در جشنواره نمایش های آیینی و سنتی ادامه داد: در بسیاری از کشورها برای نمایش های آیینی و سنتی شان یک وازرتخانه دارند اما در اینجا فقط یک دفتر داریم بدون اینکه هنرستان یا رشته تخصصی دانشگاهی برای آموزش این هنرها داشته باشیم و امیدوارم تا دیر نشده این اروزی ما نیز به تحقق برسد.

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر